Kanske tyckte du att den senaste fakturan från Dala Energi verkade lägre än vanligt? Vid den senaste faktureringen har vi upptäckt att vissa av våra 16A-kunder, dessvärre har debiterats ett felaktigt belopp.
Vilka av våra kunder påverkas av detta?
Det gäller du som har 16 ampere.
Vad gör vi nu?
Vi kommer att skicka en kreditfaktura vilket innebär att du kan slänga den felaktiga fakturan. En ny faktura med det korrekta beloppet kommer att levereras till dig inom någon dag, om du inte redan fått den. Fakturan levereras till dig på samma sätt som du vanligtvis får din faktura.
Hur vet jag vilken ampere jag har i min anläggning?
Om du inte vet vilken ampere du har på din anläggning, så kan du se detta på din faktura. Du kan även se det på mina sidor.
Jag äger flera fastigheter som har olika ampere
Den felaktiga fakturan gäller endast 16A. Det betyder att om du får flera fakturor som avser andra ampere (t ex 20A eller 25A) så ska du betala dessa som vanligt. Det är endast fakturan gällande 16A som krediteras.
Jag har samlingsfaktura för mina fastigheter som har olika ampere
Du som får en samlingsfaktura för alla dina fastigheter (oavsett ampere), kommer att krediteras för samtliga anläggningar. Du får en ny faktura som du betalar istället.
Du som betalar via autogiro
För dig med autogiro så vi kommer det korrekta beloppet att dras på förfallodagen.
Behöver jag kontakta Dala Energi?
Nej, det behöver du inte, men givetvis är du välkommen att höra av dig om du har några frågor.
Avslutningsvis vill vi beklaga det inträffade. Vår kundkontakt når du på telefon 0247-738 00 eller info@dalaenergi.se. Vi önskar dig en glad sommar! Med vänlig hälsning,
Dala Energi