Årsredovisning och hållbarhetsrapport 2023 – Dala Energi

Årsredovisning och hållbarhetsrapport 2023

• 2 min read

Idag offentliggjorde vi årets hållbarhetsrapport och årets årsredovisning.

Hållbarhetsredovisningen vänder sig främst till våra intressentgrupper som är våra ägare, våra kunder, våra verksamhetskommuner och våra medarbetare. Målsättningen är att ge en bild av hur vi arbetar för ett hållbart Dala Energi som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt.

I redovisningen beskriver vi vad vi har uppnått under 2023 i vårt arbete för en långsiktigt hållbar utveckling, men också vilka målsättningar som driver oss till att fortsatt vara ett framgångsrikt, hållbart och innovativt bolag.

Sedan vår nya affärsidé, vision och strategi fastställdes av styrelsen 2017, har vi sett betydande förändringar i omvärlden. Dessa förändringar ledde 2022 till en revidering av vår strategi, fokusområden och mål, detta för att säkerställa att vi fortsätter att vara framgångsrika långt efter 2030. Våra reviderade mål inför 2024 är nu ännu skarpare och mer inriktade på att möta de nya utmaningarna och möjligheterna i samhällsutvecklingen.

”Vi är stolta över hur vi har utvecklats sedan 2016 och det är därför extra roligt att redovisa det värde som vi bidrar till bygdens utveckling. Vårt samhällsansvar och engagemang är hjärtat i vår framgång. Att vara en del av och bidra till vår fantastiska bygd är en ära. Vårt stöd till lokala verksamheter är en naturlig del av vår vision ’Tillsammans för bygdens bästa investering’, där vi under 2023 har stöttat 45 olika föreningar i bygden. Vi har investerat nästan 1,2 miljarder kronor i ett förbättrat elnät och ett utbyggt fibernät för att människor och företag ska kunna leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt”, säger Bengt Östling, VD på Dala Energi.

”Blickar vi framåt är vårt löfte klart: att fortsätta vara en drivkraft för hållbar utveckling och en grönare framtid. Vår ambition är att fortsätta växa och vara en pålitlig partner för våra kunder och att aktivt främja hållbar utveckling i vår bygd”, avslutar Bengt Östling.

Årsredovisning 2023
Hållbarhetsredovisning 2023

Tillsammans för bygdens bästa investering

Adress:
Dala Energi AB
Postadress: Box 254, 793 26 Leksand

Kundservice: 0247-738 00

Epost: info@dalaenergi.se

Chatta med oss

Vi har just nu x pågående störningar i elnätet.

Ring 0247-738 99 vid strömavbrott.

Vid driftstörningar arbetar vi med att åtgärda felet så snabbt som möjligt. Har du viktig information som kan hjälpa oss att hitta och åtgärda felet ber vi dig kontakta oss via telefon.

Eller gå till sidan för avbrott.