Felanmälan dygnet runt på Dala Energi – för företag
Hoppa till innehåll

Felanmälan dygnet runt

Om ni är strömlösa kan ni lämna in en felanmälan till oss, men har ni problem med ert internet ska ni höra av er till er tjänsteleverantör.

Fungerar inte elen?

Genom vår driftkarta kan ni följa pågående elavbrott i realtid, för att ta reda på om er fastighet är berörd.

När ni är utan ström kan ni göra felanmälan på telefon 0247-738 99 – dygnet runt.

Efter kontorstid kopplas samtalen vidare till vår externa larmcentral. Under kraftiga störningar kan det vara svårt att komma fram. Avvakta och prova igen.

Problem med internet?

Om ni har problem med er uppkoppling mot fibernätet kontaktar ni er tjänsteleverantör, till exempel Dalakraft, Telia eller Bahnhof.

Få direkt information via sms 
när ni saknar ström

När ni är kund hos oss kan ni få omedelbara sms-uppdateringar om strömavbrott i er fastighet. Vi håller er informerade från det ögonblick strömmen går till dess att den är återställd – inklusive uppdateringar och prognoser längs vägen.

För att ta del av denna service, lägger ni till era telefonnummer på Mina Sidor. Så enkelt är det att hålla er uppdaterade, även när strömmen är nere.

Tillsammans för bygdens bästa investering

Kontakta oss


Adress:
Dala Energi AB
Postadress: Box 254, 793 26 Leksand

Kundservice: 0247-738 00

Epost: info@dalaenergi.se

Chatta med oss

Vi har just nu x pågående störningar i elnätet.

Ring 0247-738 99 vid strömavbrott.

Vid driftstörningar arbetar vi med att åtgärda felet så snabbt som möjligt. Har du viktig information som kan hjälpa oss att hitta och åtgärda felet ber vi dig kontakta oss via telefon.

Eller gå till sidan för avbrott.