Felanmälan dygnet runt
Om ni är strömlösa kan ni lämna in en felanmälan till oss, men har ni problem med ert internet ska ni höra av er till er tjänsteleverantör.
Fungerar inte elen?
Genom vår driftkarta kan ni följa pågående elavbrott i realtid, för att ta reda på om er fastighet är berörd.
När ni är utan ström kan ni göra felanmälan på telefon 0247-738 99 – dygnet runt.
Efter kontorstid kopplas samtalen vidare till vår externa larmcentral. Under kraftiga störningar kan det vara svårt att komma fram. Avvakta och prova igen.
Problem med internet?
Om ni har problem med er uppkoppling mot fibernätet kontaktar ni er tjänsteleverantör, till exempel Dalakraft, Telia eller Bahnhof.
Mer information
Få direkt information via sms
när ni saknar ström
När ni är kund hos oss kan ni få omedelbara sms-uppdateringar om strömavbrott i er fastighet. Vi håller er informerade från det ögonblick strömmen går till dess att den är återställd – inklusive uppdateringar och prognoser längs vägen.
För att ta del av denna service, lägger ni till era telefonnummer på Mina Sidor. Så enkelt är det att hålla er uppdaterade, även när strömmen är nere.