Ett ägarmöte har hållits i Dalarna fredagen den 14 april. Närvarande var ägare som representerade 57,28 % av rösterna i bolaget.

Mötet livesändes och kommer tillsammans med presentationer finnas tillgängligt på bolaget hemsida måndag den 17 april.

Styrelsen för Dala Energi har sedan 2016 sammanställt ägarnas förväntningar i ett direktiv med syfte att förtydliga bolagets uppgift med de intressekonflikter som på olika områden kan förekomma. Direktivet är, vid sidan om lagar och bolagsordning, vägledande för styrelsens arbete med bolagets strategi, affärsplan och löpande förvaltning. Styrelsen redovisade ett par förändringar direktivet för närvarade ägare utifrån det diskussioner som fördes vid ägarrådet den 2 december.

Slutsatsen från diskussionerna vid ägarmötet är att förändringarna förbättrar vägledningen för styrelsen och kommer redovisa för bolagstämman. Aktuella förväntningar finns alltid redovisade på bolaget hemsida.