Nya "Mina sidor" – Dala Energi
Hoppa till innehåll

Nya ”Mina sidor”

  • 1 min read

Nu lanserar vi våra nya Mina Sidor. Nu slipper du krångliga inloggningar med användarnamn och lösenord, och använder istället den trygga och enkla lösningen Mobilt BankID. Är du kund hos oss behöver du bara ange ditt personnummer, klicka på Logga in med Mobilt BankID och sedan öppna appen i din telefon för att identifiera dig.

Om du saknar Mobilt BankID behöver du ta hem appen i din telefon och sedan logga in i Internetbanken för att beställa den kostnadsfria tjänsten.

Observera att det är du som står på avtalet som kan komma åt Mina Sidor för din fastighet. Om någon annan, t ex make/maka, ska tilldelas inloggning så gör du detta under Kundgodkännande.

På Mina Sidor kan du:

  •  Se din förbrukning och jämföra med tidigare år
  • Avläsa din elmätare ner på timnivå (förutsatt att din mätare har timavläsning)
  • Se alla dina fakturor
  • Göra din flyttanmälan
  • Kontrollera och ändra dina personliga uppgifter

Klicka här för att komma till inloggningen.

Tillsammans för bygdens bästa investering

Kontakta oss


Adress:
Dala Energi AB
Postadress: Box 254, 793 26 Leksand

Kundservice: 0247-738 00

Epost: info@dalaenergi.se

Chatta med oss

Vi har just nu x pågående störningar i elnätet.

Ring 0247-738 99 vid strömavbrott.

Vid driftstörningar arbetar vi med att åtgärda felet så snabbt som möjligt. Har du viktig information som kan hjälpa oss att hitta och åtgärda felet ber vi dig kontakta oss via telefon.

Eller gå till sidan för avbrott.