Dags att flytta? – Dala Energi
Hoppa till innehåll

Dags att flytta?

  • 1 min read

När man byter bostad så är det många saker att komma ihåg, till exempel att du behöver avsluta ditt elnätsabonnemang i god tid. Vi behöver din anmälan senast 7 dagar innan ditt hyreskontrakt löper ut. Det tar bara några minuter och du gör det enkelt under Elnät/Flyttanmälan.

Skulle du glömma att anmäla utflytten är du betalningsansvarig och kommer fortsatt att få fakturor från oss.

Behöver du el i din nya bostad? Vi vill gärna fortsätta leverera ström till ditt nya hem. På hemsidan kan du teckna nytt elnätsavtal om du flyttar in i en ny bostad i Dala Energis nätområde.

Som ditt lokala elnätsbolag finns vi alltid nära om du undrar något. Du kan nå oss via vår hemsida eller genom vår kundkontakt som har öppet varje dag på mail, chatt eller telefon 0247-738 20.

Dala Energi – Tillsammans för bygdens bästa investering.

Slutfakturering sker normalt inom 30 dagar, vi behöver veta till vilken adress slutfakturan ska skickas. Om ingen ny kund tecknat nytt elnätsavtal på adressen efter att ditt avtal löpt ut kommer bostaden eller lokalen att bli strömlös. Dala Energi är inte ansvarig för eventuella skador som kan uppstå vid frånkoppling på grund av att elnätsavtal ej tecknats.

Tillsammans för bygdens bästa investering

Kontakta oss


Adress:
Dala Energi AB
Postadress: Box 254, 793 26 Leksand

Kundservice: 0247-738 00

Epost: info@dalaenergi.se

Chatta med oss

Vi har just nu x pågående störningar i elnätet.

Ring 0247-738 99 vid strömavbrott.

Vid driftstörningar arbetar vi med att åtgärda felet så snabbt som möjligt. Har du viktig information som kan hjälpa oss att hitta och åtgärda felet ber vi dig kontakta oss via telefon.

Eller gå till sidan för avbrott.